Helpt je verder

Pleegzorgcampagne wint prijs!

Bekijk de campagnesite

Campagne Supergewone mensen gezocht wint bronzen Esprix

Onze campagne 'Supergewone mensen gezocht' voor de werving van nieuwe pleegouders heeft een bronzen Esprix gewonnen in de rubriek not-for-profit. Daar zijn we supertrots op! De Esprix is een vakprijs voor de beste marketingcommunicatie campagnes en staat voor het verbinden van creativiteit aan commercieel succes.

Het creatieve bureau Johnny Wonder uit Amsterdam maakte samen met Pleegzorg Nederland en regionale organisaties deze succesvolle campagne. Zij kregen de prijs op 18 mei uitgereikt tijdens een gala in Amsterdam.

Over de campagne

Er zijn zeker 3.500 nieuwe pleegouders nodig om de forse landelijke groei in vraag naar pleegzorg op te vangen. Veel mensen denken dat ze niet geschikt zijn als pleegouder, omdat ze bijvoorbeeld een drukke baan hebben, homoseksueel zijn, alleenstaand zijn, te veel of te weinig verdienen. Maar dat is onzin. Pleegouders hoeven ook geen superhelden te zijn; het zijn juist hele gewone mensen. Die door heel gewoon te doen, kunnen ze iets supers betekenen voor een pleegkind.

Centraal in deze wervingscampagne staat de website SuperGewoneMensenGezocht.nl. Daar staan 20 verhalen over pleegzorg verteld door voormalig (inmiddels) volwassen pleegkinderen, (pleeg)ouders en experts.  Zoals het verhaal van 'onze' Kristie, zij stond als een van de hoofdpersonen in de campagne volop in de (media)aandacht. 

Lees hier meer over de achtergrond van deze campagne.