Niet tevreden?

We doen ons uiterste best om ons werk goed te doen. Toch kan het gebeuren dat je niet tevreden bent over de ondersteuning van Jeugdformaat. Op deze pagina lees je wat je kunt doen.

Wat kun je doen als je niet tevreden bent?

Wij doen onze uiterste best om ons werk goed te doen. Toch kan het gebeuren dat je niet tevreden bent over onze ondersteuning. 
Bijvoorbeeld omdat je:

  • het niet eens bent met een beslissing.
  • het gevoel hebt dat je niet juist behandeld bent.
  • vindt dat er dingen in je plan staan die niet kloppen.
  • vindt dat zaken niet gaan zoals afgesproken.

Lees hieronder of in onze klachtenregeling wat je kunt doen.

Stap 1: eerst praten

Eerst praten
Als je ontevreden bent, geef dit dan zo snel mogelijk aan . Het liefst bij de persoon waarover de klacht gaat. Kijk of je samen tot een oplossing kunt komen. 

Werkt dat niet?

Dan kan de medewerker een gesprek met een niet betrokken derde erbij organiseren. Vul dit korte klachtenformulier in en mail deze naar de betreffende medewerker. Weet je (nog) niet om welke medewerker het gaat? Stuur een mail naar niettevreden@jeugdformaat.nl, dan zorgen wij dat de klacht bij de juiste persoon terecht komt. 

Zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 5 werkdagen wordt er contact met je opgenomen om afspraken te maken over je klachtbehandeling. 

Vind je dat lastig?

Zoek dan iemand die je vertrouwt en die met je mee kan denken. Ook kan Jeugdstem ondersteunen bij het bespreekbaar maken van je klacht. 

Als praten niet helpt

Heb je gesproken met de persoon over wie je een klacht hebt en vind je dat het gesprek niet heeft geholpen? Je kunt jouw klacht ook laten beoordelen door een onafhankelijke klachtencommissie. De mensen van deze klachtencommissie werken niet bij Jeugdformaat. 

We waarderen het als je eerst bovenstaande stappen doorloopt om met elkaar tot een oplossing te komen. Echter kun je altijd je klacht voorleggen aan de onafhankelijke klachtencommissie, ook zonder voorgaande stappen te hebben doorlopen.

Wil je een klacht indienen? 

Dan kun je een mail of een brief schrijven aan de klachtencommissie. Meer informatie over het indienen van een klacht vind je op de pagina van de Klachtencommissie Jeugdhulp Zuid Holland.

Hulp bij jouw klacht
Heb je hulp nodig bij het klachtgesprek? Vraag dan gratis hulp aan een vertrouwenspersoon van Jeugdstem. De mensen van Jeugdstem werken niet voor Jeugdformaat. Zij kunnen jou helpen bij de voorbereiding en het voeren van het klachtgesprek. Op hun website lees je alle informatie over Jeugdstem.

Heb je een klacht?

Vul het formulier in en we nemen contact met je op.

Het verplichte veld voornaam is niet ingevuld
Het verplichte veld achternaam is niet ingevuld
Het veld e-mailadres bevat geen geldig e-mailadres. Noteer hier een bestaand e-mailadres.
Het verplichte veld telefoonnummer is niet ingevuld
Het verplichte veld geboortedatum is niet ingevuld
Het verplichte veld hulpsoort is niet ingevuld
Het verplichte veld omschrijving klacht is niet ingevuld
Het verplichte veld wanneer is de klacht naar tevredenheid afgehandeld? is niet ingevuld

Je mag ons ook een WhatsApp of e-mail sturen. Of geef ons een belletje, dan krijg je meteen iemand aan de lijn! Wij zijn bereikbaar op werkdagen van 8:30 uur tot 17:00 uur via: